Waar was jij op 11 september 2001? En waar ben jij op 11 september 2030?

Een visie op de toekomst

De eerste vraag is gemakkelijker te beantwoorden dan de tweede. En hoewel we niet weten wat de toekomst ons brengt is het belangrijk hierover na te denken. Welke richting willen we op, welke keuzes moeten wij daarbij maken? Enkele van de vele vragen die de Gemeente Roermond met behulp van jou in de Toekomstvisie 2030 wil beantwoorden. Dit moet ons handvatten geven waarmee Roermond ook in de toekomst een plek is waar iedereen zich thuis voelt. Handvatten waarmee we in staat zijn om tijdig in te spelen op veranderingen in de samenleving.

Jouw mening telt!

Maar welke ontwikkelingen en onderwerpen zijn nu belangrijk voor de toekomst van Roermond? En waarom? Dat horen wij graag van jou! Waar werken wij in 2030? Is de vergrijzing dan onze grootste uitdaging? Of hoger onderwijs? Of misschien wel technologische ontwikkelingen of de zorg? Of iets heel anders? Wij vragen jouw mening met ons te delen tijdens één van de 4 bijeenkomsten die wij in dit kader organiseren. De bijeenkomsten vinden plaats op 4 unieke locaties in onze stad, dus meld je aan en wees erbij!

De gesprekken vinden plaats tijdens 4 avonden (tussen 19 en 21 uur) op de volgende locaties:

• 08 april 2015: locatie rondvaartboot Rederij De Corporaal [Centrum]
  • 09 april 2015: locatie kantoor Wonen Limburg [Centrum]
  • 13 april 2015: locatie Van Houtum Papierfabriek [Swalmen]
  • 15 april 2015: locatie Toren hoofdkantoor Rabobank Roermond-Echt [Merum]

Aanmelden

Aanmelden kan door het sturen van een e-mail. Vermeld hierin jouw naam, leeftijd en wat jouw link is met Roermond (bijvoorbeeld ‘inwoner’, ‘werknemer’, ‘student’ of ‘toerist’). Stuur jouw e-mail vóór 1 april 2015 naar toekomstvisie@roermond.nl en geef in de e-mail jouw eerste en tweede voorkeur voor een datum op. Je krijgt dan uiterlijk 3 april 2015 een reactie van ons. Let op: er zijn maar een beperkt aantal plaatsen per bijeenkomst!

Voor vragen en opmerkingen kun je contact opnemen met Stefan Raedts, strateeg/innovatieadviseur Gemeente Roermond, bereikbaar via 0475-359493 en stefanraedts@roermond.nl.

Hopelijk tot ziens in de (nabije) toekomst!