Naast het Sociaal Domein en Welzijn, liggen Carla's interesse en aandacht op het vlak van cultuur, lokaal beleid en wetgeving, burgerparticipatie, en het meedenken en doen van burgers bij diverse onderwerpen.

Tijdens haar studie Personeelswerk aan de Hogeschool van Sittard en Nederlands Recht aan de Universiteit Maastricht, is haar interesse voor emancipatie, politiek en lokaal bestuur ontstaan. Haar scriptie betrof een vergelijkend onderzoek tussen wethouders in Belgisch en Nederlands Limburg.

“ Vrouwenzaken waren én zijn nog steeds van groot belang, en verdienen daarom nog steeds alle aandacht.  ”

Carla is geboren en getogen in Maastricht, en is sinds de jaren '90 woonachtig in Roermond. Na de verhuizing naar Roermond heeft ze zich aangesloten bij het Bestuur van de Limburgse vrouwenraad, later genaamd FAM. Vrouwenzaken waren en zijn nog steeds van groot belang voor haar en verdienen nog steeds alle aandacht, ook in Roermond!

Omdat de interesse in maatschappelijke vraagstukken in het algemeen, en politiek bestuur in het bijzonder haar niet loslieten, heeft ze een politieke training gevolgd via FAM. Hier heeft ze intensief kennis gemaakt met het vak van een politica. Na enige tijd is zij in de rijdende trein gestapt en gestart met de training van GroenLinks.

Naast de politieke activiteiten heeft Carla als mensenmens een bewuste keuze gemaakt om in de uitvoering binnen het Sociaal Domein te gaan werken als klantmanager Inkomen en re-integratie. Dit betekent dat zij dagelijks te maken heeft met zowel de financiële als de arbeidsmatige kant van een bijstandsuitkering. Ze voert veel gesprekken met jong én oud.

In haar vrijetijd is Carla vrijwilliger bij de huiskamer van OOR, secretaris van de Zonnebloem (afdeling Roermond) en is ze voorgedragen als secretaris van de Vincentiusvereniging. Daarnaast is zij reeds meer dan tien jaar buurtbemiddelaar (Proteion). Ook is zij wekelijks mantelzorger voor haar gehandicapte vader in Maastricht. Carla woont samen met Rob in Herten.