Marianne Smitsmans-Burhenne

Wethouder

Marianne Smitsmans is wethouder voor GroenLinks in Roermond.

Resultaten boeken
Sinds 2013 is Marianne wethouder voor GroenLinks. Onder haar verantwoordelijkheid heeft Roermond geïnvesteerd in meer openheid en transparantie. Ook zijn er sociale resultaten geboekt zoals investeringen om Roermond een dementie-vriendelijke gemeente te maken en een daling van het aantal spijbelaars.

Over deze successen:

Een groot en sterk GroenLinks maakt het verschil in Roermond. Dat laten we nu zien in de coalitie. Zonder GroenLinks was er minder geinvesteerd in goede zorg voor ouderen en duurzame energie. Ik ben trots op de successen die we boeken.

Over Marianne
Voor haar wethouderschap was Marianne van 2002 tot 2012 raadslid voor GroenLinks. Momenteel is ze wethouder met de portefeuilles maatschappelijke zorg, volksgezondheid, integratie, communicatie en burgerparticipatie. Ze kreeg landelijke bekendheid tijdens de affaire rondom Jos van Rey toen ze pleitte voor meer openheid en transparantie van het toenmalige stadsbestuur. Marianne is getrouwd en heeft drie kinderen.