Wethouder Marianne Smitsmans ontvangt op 8 februari de ‘Vrouw in de Media Award’ voor Limburg. Smitsmans is sinds 2013 wethouder voor maatschappelijke zorg, volksgezondheid, communicatie en burgerparticipatie. Volgens 41 procent van de stemmers heeft zij zich in 2017 het beste in de media geprofileerd.

De stemmers roemen Smitsmans om haar betrokkenheid zonder dat dit ten koste gaat van haar professionele houding en haar talent voor communicatie. De stemmers zien haar als een kundig wethouder, die de mens niet vergeet. Volgens de stemmers heeft wethouder Smitsmans een enorm empathisch vermogen, is ze op de goede momenten aanwezig en staat ze als wethouder tussen de mensen.

Marianne Smitmans is blij met deze award. “Het toont aan dat er aandacht is voor mijn verhaal om de - in mijn ogen - belangrijkste opgave voor Roermond te realiseren. Dat is de opgave om als stadsbestuur samen met inwoners te werken aan een gezonde stad waar iedereen zichzelf kan zijn en waar iedereen kan meedoen.  Aandacht in de media helpt om dit te realiseren. ”

De Vrouw in de Media Award is een initiatief van Mediaplatform Vaker in de Media en Sprekersbureau ZijSpreekt. Met de award willen zij vrouwelijke experts en rolmodellen aanmoedigen om zichtbaar in de media te zijn en redacties aanmoedigen om hen vaker dat podium te bieden.